Digitalni marketing, što je to? Da li je to samo objavljivanje i “lijepljenje” nekih oglasa na Facebooku i drugim društvenim platformama i prodaja preko interneta; ili se iza imena digitalni marketing krije puno više?
I tako po ne znam koji puta sugovornik ti postavi pitanje “Čime se ti ono baviš?” Već sama pomisao na odgovor da se bavim digitalnim marketingom i njihovo objašnjavanje kako mali od njegovog prijatelja isto nekome vodi Facebook je stvarna slika poznavanja digitalnog marketinga kod Hrvata.
Većina klijenata iz malog i srednjeg poduzetništva nije daleko od takvog razmišljanja. Znaju da je vrijeme da i oni krenu s digitalnim marketingom no njima (po njihovim vjerovanjima) ne treba ni strategija i samo pitaju što će im SEO kad su to sve samo ”gluposti” kad se samo stavi neka fotka i napišeš par rečenica. Tvrde da bi oni to mogli i sami ali eto ne stignu.
Zašto je to tako?
Danas je moderno reči da se bavite digitalnim marketingom. Mladi ljudi žele svoj uspjeh brzo, ostvariti dobru zaradu i misle da to mogu napraviti preko noći. U digitalnom marketingu vide tu priliku. Mnogi koriste termin digitalni marketing a da niti ne znaju što on zapravo točno znači.
Mladi (a i oni stariji) ljudi koji završe osnovnu edukaciju (obično samo u marketingu na društvenim mrežama) izlaze na tržište te se predstavljaju kao stručnjaci digitalnog marketinga.
S druge strane poslovni ljudi koji su se suočili s tehnološkom revolucijom u zadnjih 15-20 godina jednostavno ne mogu pratiti brze promijene u poslovanju koje se događaju razvojem tehnologije. Naučili su nešto o digitalnom marketingu, razgovarali s nekim svojim prijateljem koji eto zna što je digitalni marketing te “dijeli pametne savjete” i donijeli su svoj često pogrešan zaključak da oni to mogu i sami jer nitko ne poznaje njihov biznis kao oni.
Naravno oni su uspješni u svom poslu kojeg su započeli prije 15-20 godina i zašto bi sada nešto morali mijenjati u načinu svog poslovanja i baviti se tamo nekim Facebookom ili Instagramom na kojem se igraju njihova djeca.
Znači što je digitalni marketing?


Samo ime digitalni marketing je “nespretno ime” koje ne ostavlja dojam što se sve zapravo ovdje događa.
Za digitalni marketing možemo reći da je to svaki oblik marketinga koji uključuje elektroničke uređaje i online marketing. Pa tako možemo reći za digitalni marketing da je i oglašavanje na elektronskim displejima (OOH oglašavanje) i emitiranje oglasa preko radija, televizije.
Na ovu definiciju digitalnog marketinga većina će reagirati, da je to je tradicionalni (do sadašnji marketing) samo putem elektronskih medija.
Izraz koji se puno manje upotrebljava a bolje definira digitalni marketing je online marketing.
Online marketing je dio digitalnog marketinga. Svaki marketing koji zahtjeva internet smatra se online marketingom.
Online marketing usmjeren je na privlačenje kupaca u skladu s njegovih kupovnim ciklusom te mu zadatak izraditi online prisutnosti branda.
Osnovni mjesto na kojem se odvija cijela priča digitalnog marketing je web stranica. Ljudi dolaze na web stranicu putem digitalnih kanala.
Ti digitalni kanali su:
- SEO pozicioniranje
- PPC (Paid Search – Google Ads)
- Display advertising
- Content marketing
- Marketing na društvenim mrežama (Social Media Marketing)
- E-mail marketing
Sve je to zajedno popraćeno analizom, jer online marketing omogućava u svakom trenutku kontrolu investicije i uvid u to da li se postižu željeni rezultati.
Cijeli ovaj paket čini uspješan online marketing (ili popularnijeg naziva digitalni marketing)
U koliko koristimo samo jedan dio, bilo da imamo samo web stranicu ili web stranicu plus oglašavamo se na društvenim medijima, nećemo postići očekivani uspjeh s online marketingom. Treba nam cijeli paket usluga (digitalnih kanala) koje digitalni marketing pruža kako bi ostvarili sve mogućnosti koje digitalni marketing pruža te postigli zapažene rezultate na tržištu.
Logično je u koliko koristimo samo neke digitalne kanale puno manji broj ljudi će saznati gdje smo nego u koliko koristimo sve digitalne kanale koji su nam na raspolaganju.
Naravno da je kombinacija digitalnog marketinga, online i offline marketinga najbolji marketinški miks. Samo je uvijek potrebno pratiti trendove I troškove da bi se znalo koliko novaca za zašt je potrebno, te koji dio marketinškog miksa ima bolji ROI te u njega ulagati.
Kako god ga zvali, digitalni marketing je brzo rastuća industrija budućnosti a broj radnih mjesta i potreba za stručnjacima u digitalnom marketingu raste gotovo iz dana u dan.
Karijera u Digitalnom Marketingu
Dali Vi znate kojim se zanimanjem želite baviti ili Vam se Vaš trenutni posao ne sviđa ali ste kreativni i volite dinamičan i uzbudljiv tempo?
Ako tražite posao izvan Hrvatske ili u međunarodnoj kompaniji vodite računa da budete zapošljivi svugdje s adekvatnim stupnjem edukacije priznate u cijelom svijetu.
Toliko za sada
Lijepi pozdrav
NK Digital Ekipa